مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

ساخت وبلاگ

لیست قیمت تشک :

تشک

 به هنگام خرید انواع تشک با سوالات و ابهاماتی مواجه هستیم , در اینجا سعی شده به تمامی سوالات شما در خصوص قیمت , نوع , راحتی و طول عمر تشک ها پاسخ بدهیم .

کدام تشک ها قیمت مناسب تری دارند ؟

اگر قصد خرید تشک دارید باید بدانید که قیمت تشک ها با هم متفاوت است , موارد زیادی در تعیین قیمت تاثیر گذار است من جمله : برند تولید کننده تشک , نوع و اندازه خوشخواب و ..

مهم ترین مقوله تاثید گذار در قیمت تشک نوع آن است , تشک ها بنا به نیاز افراد در انواع مختلفی ساخته می شوند .

انواع تشک

  • تشک های فنری

یکی از انواع تشک های موجود در بازار است که ساختار نرم تری دارند و مناسب برای افرادی هستند که سفتی متعادل تشک را ترجیح می دهند , قیمت این نوع تشک ها به نسبت سایرین مناسب تر و کیفیت و طول عمر خوبی هم دارند .

  • تشک های اسفنجی

تشک های اسفنجی سطحی سفت تر از تشک های فنری دارند , عمده توصیه پزشکان استفاده از این نوع تشک هاست چرا که دردهای کمر و کوفتگی های بدن را رفع می نماید . قیمت این نوع تشک های طبی بالاتر است اما در مقابل کیفیت بسیار خوب و دوام بالایی دارند .

  • تشک های فوم

این نوع تشک ها بر اساس جدیترین تکنولوژی تولید تشک ساخته می شود , به هنگام قرار گیری روی سطح این نوع تشک ها مشاهده می شود که تشک حالت بدن شما را به خود می گیرد . این تشک ها گرانتر از سایر مدل های قبلی است .

کدام تشک ها راحتی خواب بیش تری دارند ؟

تشک های راحت خیلی نرم و یا خیلی سفت نیستند , هر تشک بنا به نوع بدن شخص می تواند مناسب و راحت باشد . پزشکان عمدتا تشک های طبی سفت تر را توصیه می کنند که گفته می شود برای بهبود مشکلاتی چون کمردرد موثر است البته که افراد با خوابیدن روی تشک های متفاوت احساس رضایت می کردند که نشان از عدم قطعیت این نظریه است .

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک مناسب,تشک رویا,تشک خوشخواب,تشک بارداری, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 خرداد 1397 ساعت: 13:20

تشک تخت خواب

تشک تخت خواب یکی از لوازم مهمی است که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد این نوع لوازم برای حفظ زیبایی و کارایی نیاز به مراقبت هایی دارند , بهتر است روش های نگهداری از آن ها را جدی بگیرید تا هم جلوه ی زیبای سرویس خواب خود را از دست ندهید و هم مدت زمان بیش تری بتوانید از آن استفاده کنید .

مراقبت از تشک تخت خواب

تشک تخت خواب هرچه متناسب تر با بدن شما باشد مانع از بروز مشکلاتی همچون دردهای عضلانی و بدخوابی می گردد , همه ما نیاز داریم تا در طول شب خوابی راحت و آسوده داشته باشیم که بستر خوابمان تاثیر زیادی در این امر دارد .

با به کارگیری روش های زیر می توانید تا حد زیادی از تشک تخت خوابتان در برابر زود خراب شدن محافظت کنید :

  • هرچند وقت یکبار ( حداقل ماهی یکبار ) تشکتان را از بالا به پایین بچرخانید , این امر مانع از ایجاد شکاف ناشی از وزنتان برروی تشک می گردد .
  • تشکتان را نیز مانند سایر لوازم منزل تمیز کنید , دو بار در سال تشک را جارو کرده و درزهای آن را تمیز کنید اگر تشکتان بوی بدی گرفته می توانید قبل از جارو زدن کمی جوش شیرین روی آن بریزید .
  • تاریکی اتاق خواب یکی از مواردی که است که باعث رشد باکتری ها می گردد , نور آفتاب می تواند بوی بد تشک و گرد و خاک های آن را از بین ببرد .
  • اگر حیوان خانگی دارید اجازه ندهید بر روی تخت شما بخوابند چرا که احتمالا حساسیت و عطسه های پی در پی شما را به همراه خواهد داشت .
  • مانع از پریدن کودک بر روی تخت و تشک شوید این کار باعث شکستگی چوب ها شده و طول عمر تشک را به شدت کاهش می دهد .
  • یکی از دیگر عواملی که باعث زود خراب شدن تشک می گردد عدم استفاده از پدهای محافظ تشک است , سعی کنید تشک را با محافظ بپوشانید و آن را در برابر رطوبت و گرد و غبار حفظ کنید .

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک مناسب,تشک رویا,تشک خوشخواب,تشک بارداری, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 29 خرداد 1397 ساعت: 16:51

خرید تشک مناسب

در حال حاضر تشک های متنوع  با قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد به همین دلیل هم به هنگام خرید باید نکاتی را در نظر داشت و بر اساس آن ها اقدام به تهیه تشکی مناسب نمود .

این مقاله با هدف راهنمایی شما برای خرید بهترین نوع تشک تهیه شده است , یکی از مشکلات جدی جوامع امروزی بدخوابی است که ناشی از استرس ها و یا خستگی های در طول روز است همه ما نیاز داریم پس از یک روز سخت کاری خوابی راحت و آسوده داشته باشیم . یکی از مواردی که بر کم و کیف خواب ما تاثیر می گذارد تشک خواب است .

تشک های تخت خواب عمر محدودی دارند ( میانگین 7 تا 10 سال ) و عوامل متعددی هم بر کم و زیاد شدن آن اثر دارد , چه وقت باید تشک خود را عوض کنیم ؟

  • هنگامی که با درد و کوفتگی از خواب بیدار می شویم نشانه این است که باید تشکی جدید تهیه کنیم .
  • نشانه های واضحی نیز برای تعویض تشک وجود دارد همانند پارگی های سطح تشک .
  • تشک های فنردار که طول عمرشان به پایان رسیده صدا می دهند .
  • ناهمواری هایی در سطح تشک های کهنه دیده می شود .

در خرید تشک خوشخواب باید به مواردی چون :

طول عمر تشک

دوام و طول عمر تشک بسیار مهم است , تشک های با کیفیت قیمت بالاتری دارند اما باید بدانید که این نوع تشک ها خوابی راحت برای شما به همراه خواهند داشت علاوه بر آن مدت زمان بیش تری هم می توانید از آن استفاده کنید .

راحتی تشک

تشک هایی مناسب هستند که راحت اند و بر اساس آناتومی بدن ساخته شده اند , بهترین تشک ها حالت ستون فقرات را در وضعیت ایستاده نگه می دارند .

ارتفاع تشک

تشک های با ارتفاع مناسب علاوه بر اینکه سببب خوابی راحت می شوند , جلوه زیبا تری به سرویس خواب و روتختی می بخشند . تشک مناسب باید کمی از سطح تخت بالاتر بیاید .

 

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک مناسب,تشک رویا,تشک خوشخواب,تشک بارداری, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت: 16:34

ویژگی های یک تشک استاندارد :

تشک

 تشک ها یکی از لوازم مهم منزل به شمار می روند و تاثیر بسزایی در کیفیت خواب افراد دارند , انتخاب یک تشک مناسب می تواند خواب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد .

یک تشک استاندارد ویژگی هایی دارد که به هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد :

  1. در ابتدای امر آنچه که اهمیت ویژه ای دارد سلامت فرد است تشک تهیه شده باید مانع از کوفتگی عضلات و بدن شخص شود در این موارد تشک های طبی توصیه می شوند که به دلیل سطح سفتی که دارند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کنند .
  2. انواع پارچه های مرغوب نخی و با الیاف طبیعی در تولید تشک استاندارد به کار گرفته می شود . نوع دوخت , استحکام و بسته بندی این نوع خوشخواب ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار است .
  3. به هنگام خرید باید این نکته را مدنظر داشت که یک تشک استاندارد فنرهای قوی و مقاومی دارد و همین نیز موجب افزایش طول عمر آن می گردد , یک تشک استاندارد به طور میانگین بین 7 تا 10 سال عمر مفید دارد .
  4. تشک های استاندارد دارای دریچه های تهویه هوا هستند که از تعریق و ایجاد بوی بد جلوگیری می کند , تشک ها از الیاف خنکی ساخته می شوند و این برای افرادی که به گرما حساسیت دارند ویژگی مطلوبی به شمار می رود .
  5. ارتفاع تشک نیز مهم است , تشک های طبی و استاندارد کمی از سطح تخت بالاتر می آیند در حالی که تشک های معمولی هیچ ارتفاع تعریف شده ای ندارند . نوعی از انواع تشک ها بنام تشک جکدار ارتفاع قابل تنظیمی دارند و می توان فنر داخل آن ها را نیز به راحتی شل و یا سفت کرد .
  6. در خرید تشک مناسب باید به وزن افراد نیز توجه کرد , تشک هایی مانند تشک های طبی اسفنجی مناسب برای افراد زیر 90 کیلوگرم می باشد چرا که در ساخت آن ها از اسفنج فشرده و پنبه استفاده شده است و طول عمر پایینی دارند .

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک مناسب,تشک رویا,تشک خوشخواب, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 161 تاريخ : يکشنبه 27 خرداد 1397 ساعت: 13:07

قوانین اصولی دکوراسیون خانه:

دکوراسیون خانه یکی از نکات ضروری و چالش برانگیز هر خانه ای می باشد. گاه در صورت عدم ندانستن و یا دقت کافی دست به چیدمانی می زنیم که از ابتدا و اساس دکوراسیون خانه نامنظم و غیر اصولی چیده می شود. 

بسیاری از طراحان داخلی و پیشرو در امریکا معتقدند برای انکه با فضا ها و صحنه های ساده و احمقانه ای رو به رو نشویم باید اصول اولیه چیدمان خانه را بدانیم.

ما تکنیک های برخی از این طراحان را جمع اوری کرده ایم تا ببینیم کدام یک  از روش های مرسوم ارزش بهتری دارند. اینکه ایا برای این چیدمان نیاز داریم که کلا از ساخت و ساز جدید شروع کنیم یعنی خانه جدیدی بخریم، نوسازی را شروع کنیم و یا نه یک زوجی که خواهان دکوراسیون زیبا و هوشمندانه ای هستند، را از ابتدا با نکات و قوانین درست چیدمان منزل راهنمایی کنیم. که اکثر طراحان با نظر دوم موافق هستند و در این مقاله چند مورد از این قوانین توسط مشاوران را ارائه کرده ایم.  
 
قوانین اصولی دکوراسیون خانه و فضاهای روشن:

اتاق هایی که با یک نوع نورپردازی خاص، مانند یک آویز طراحی شده اند، می تواند فضایی دو بعدی را ایجاد کنند. مت سندرز می گوید: "نورپردازی فضای ویژه هر اتاق را افزایش می دهد." "اطمینان حاصل کنید که نور از منابع مختلف، نه تنها از طریق اویز های مرکزی، بلکه دیگر مکان های خانه را با خلاقیت های زیرکانه مثل یک چراغ دیواری ، چراغ های رنگی ال ای دی یا گوشه ای خالی را انتخاب کنید که در آن یک لامپ جداگانه کوچک می تواند روشنایی بیش تر و بهتری را ایجاد کند. 

 قوانین اصولی دکوراسیون خانه و حدود فضای مکانی:

قبل از اضافه کردن وسایل ضروری خانه به سبد خرید خود، حتما فضای خانه را اندازه گیری کنید. جنیفر جونز  می گوید:اندازه گیری می تواند فضای مورد نیاز را به شما ارائه دهد. همچنین توجه زیادی به اندازه قطعات مبلمان در رابطه با اتاق خود داشته باشید. همیشه قبل از خرید، اقلام بزرگتر مانند مبل ها و قالیچه ها را طراحی فضا کنید تا اندازه درست ان ها را خریداری کنید.

  
قوانین اصولی دکوراسیون خانه و عملکرد وسایل:

سعی کنید از وسایلی که خریداری می کنید بیشتر جنبه عملکردی داشته باشند تا زمینه تزئینی. چرا که اگر در چیدمان خانه سر رشته کافی نداشته باشید وسایل مذکور تنها می توانند باعث شلوغی خانه شوند به خصوص اگر شما خانه کوچکی داشته باشید. به طور مثال خریدن انواع و اقسام مجسمه ها، گلدان ها، پوسترها و تابلوها نقاشی در عین اینکه می توانند خانه ای را شیک و زیبا کنند در صورت عدم رعایت درست می توانند خانه را شلوغ و نا زیبا کنند.

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : دکوراسیون,طراحی داخلی,دکوراسیون منزل,چیدمان منزل,طراحی داخلی مدرن, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 ساعت: 14:21

چگونه یک تشک را انتخاب کنید:

راهنمای زیر برای کمک به فرآیند تصمیم گیری جهت انتخاب درست تشک برای شما  ارائه شده است.
که مهمترین عوامل در انتخاب یک تشک جدید در زیر ذکر شده است.

تشک شما چگونه است؟

سن تشک شما نقش مهمی در انتخاب یک تشک دیگر دارد، البته اگر نیاز باشد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر تشک شما بیش از 8 سال داشته باشد احتمالا به عنوان یک ایده، بد نیست که اگر می توانید یک تشک جدید را جایگزین کنید.
 با این حال، این قانون برای تمام تشک ها اعمال نمی شود. قطعا برخی از آنها قادر هستند حتی فراتر از 8 سال خدمت کنند و همچنان عملکرد های مشابهی را هم ارائه  دهند. بهترین راه برای قضاوت تشک خواب شما، این است که   به  الگوهای خواب شما رجوع شود.

الگوهای خواب شما بحث مفصل تری را می طلبد که در مقاله های اینده حتما به ان پرداخته خواهد شد تنها این موضوع را مد نظر قرار دهید که در صورتی که نمی توانید خوب بخوابید، یا نیمه شب از خواب بیدار می شوید ان هم به خاطر ایرادات تشک،  وقت ان است که تجدید نظری کنید.

چه نوع تشکی باید داشته باشیم؟

تشک ها انواع گوناگونی دارند که در قسمت زیر ان ها را دسته بندی کرده ایم:

تشک هیبرید:
این تشک ها ترکیبی از لاتکس، حافظه، فوم پلی یورتان، کویل ها و دیگر مواد ساخته شده اند. این تشک ها معمولا برای به حداکثر رساندن مزایای خاص طراحی شده اند، در حالی که حداقل موارد خاصی را به حداقل می رسانند. به عنوان مثال، ترکیبی از لاتکس و فوم حافظه قادر است از گرمای زیاد جلوگیری کند و پاسخگوی  لازم برای ایمنی ستون فقرات از طریق لاتکس باشد، اما همچنین فشرده سازی حافظه و پشتیبانی از فشار زیاد را هم فراهم می کند که شاید مناسب برای همه افراد نباشد.
تشک لاتکس:
این تشک به طور انحصاری از فوم لاتکس ساخته شده است که دارای  خواصیت خنک کننده ،  راحتی و اسایش است. لاتکس برای پاسخگویی به  راحتی، خنکی کاملا شناخته شده است.
 تشک فوم حافظه:
این تشک ها تنها از فوم حافظه تشکیل شده اند. تشک های فوم حافظه برای کاهش فشار و شکل دادن به بدن شناخته شده اند. از لحاظ تاریخی، فوم حافظه شهرت بدی به عنوان داشتن  "خواب داغ" داشته است. با این حال، بسیاری از فوم های جدید پیشرفته تر  با ویژگی های خنک کننده طراحی شده اند و مشکل گذشته را ندارند
مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک خوب,تشک مناسب,محافظ تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 21 خرداد 1397 ساعت: 17:57

تشک ضد حساسیت:

تشک جز لاینفک یک اتاق خواب است. تشک می تواند عامل یک خواب ارام باشد یا همچنین  بر هم زننده خواب ارام باشد و ان را  با اختلال مواجه کند.  به غیر از سایر  شرایط استاندارد تشک مثل  مقاومت و نرمی  که هر یک برای ستون فقرات بسیار حساس و حیاتی هستند، در این مقاله قصد داریم  در ارتباط با حساسیت موجود در تشک که برخی نسبت به ان الرژی دارند. مطالبی را ارائه دهیم .

تشک و عوامل حساسیت زا:

بسیاری از افراد به خصوص افراد حساس و دارای الرژی فکر می کنند که وقتی در معرض تشک قرار می گیرند به خاطر وجود گرد و غبار موجود در تشک است که  علائم الرژی زا  دوباره خود را نشان می دهد. اما دریغ از گرد و غبار( که  البته  شاید واقعا در تشک گرد و غباری باشد، اما به نسبت خیلی کم وجود دراد  ان هم در تشک های استاندارد امروزی که به این نکته توجه می شود) ،  این عوامل الرژی زا بیشتر به خاطر وجود مواد شیمیایی و یا موادی که در تشک اسپری می شوند، ایجاد می شود. که هم از طریق سیستم تنفس و یا از طریق پوست و زخم های پوست می تواند وارد بدن  شود و ایجاد پادتن کرده و به دنبال ان علائم الرژی زایی چون عطسه، ابریزش و خارش را به همراه اورد.

 

تشک و نکات خرید تشک ضد حساسیت:

برای خرید یک تشک ضد حساسیت قرار نیست کار فوق العاده سختی را انجام دهید. در هر خریدی همیشه باید سعی کنید از اجناس با کیفیت بهره مند شوید. تسک های ارزان و بدون کیفیت در بازار زیاد هستند که با توجه به مطالب بالا می توانند مسبب ایجاد الرژی باشند. به هنگام خرید تشک سعی کنید هزینه کافی را کنار بگذارید تا با مشکلات عدیده دیگر مواجه نشوید.

تشک همان طور که گفته شد یک عنصر اساسی در  اتاق خواب شماست که دست کم چیزی حدود ۵ الی ۶ ساعت از ساعات زندگی خود را در ان می گذارانید پس نیاز دارد که به ان ارزش دهیم و جنس با کیفیت بخریم.

برای این کار شما می توانید از فروشنده بخواهید تشک های با کیفیت و مرغوب ضد حساسیت را همراه با گارانتی معتبر به شما معرفی کند. در مقاله های اینده در ارتباط با انواع تشک ها همچنین تشک ضد حساسیت بیشتر صحبت به عمل  خواهد امد.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک خوب,تشک مناسب,محافظ تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 21 خرداد 1397 ساعت: 14:39

تشک و مراقبت های ضروری از تشک:

مشئله ای که باید هر کدام از ما ان را برای خود حل و فصل کنیم این است که تشکی که در اتاق خواب ما قرار گرفته است تنها برای خواب ماست و جز این نباید کارایی داشته باشد. طبق امار هایی که بهداشت جهانی اعلام کرده است یک انسان سالم تقریبا بین ۷ تا ۸ ساعت از زندگی روزانه خود را در تخت می گذاراند، این زمان برای زمان خواب است، خوابی که به اندازه غذا خوردن، نفس کشیدن و دیگر نیاز های ضروزی انسان بسیار دارای اهمیت است و باید به ان دقت کافی و وافی داشت.

طبق گزارشات بهداشت جهانی باید از این سرمایه زندگی به خوبی حمایت کرد، یعنی  باید بر روی تشک خود   مراقبت های اولیه   و ضروری را پیاده کرد تا اسیب نبیند.

تشک : استاندارد های موجود در کاتالوگ

هر تشکی به همراه خود یک گارانتی و یک کاتالوگ دارد که در ان،  شرایط و ویژگیهای یک تشک نوشته شده است. شرایطی چون عرض و طول تخت، مواد سازنده، میزان گارانتی موجود و دیگر نکات ضروری مربوط به تشک را  کامل نوشته است و شما می توانید با توجه به شرایط خود ان را انتخاب کنید، اگر شما دارای مشکلاتی از ستون فقرات هستید باید از از تشک سفت و متمایل به سخت استفاده کنید اگر باردار هستید شاید ترجیح دهید نرم و راحت باشد.  با خواندن کاتالوگ موجود حتی می توانید متحمل هزینه های اضافی نشوید. و در اینده تشک از اسیب در امان بماند.

تشک: تنها برای خواب است

بسیاری از ما تشک را محلی برای مطالعه، ارایش کردن، اهنگ گوش کردن و یا مراقبت از کودک انتخاب می کنیم و این باعث می شود که تشک به مرور زمان تغییر شکل دهد و به هنگام خواب شما را اذیت کند و در ان فرو بروید که به دنبال ان تغییر شکل در ناحیه ستون فقرات شما اتفاق خواهدد افتاد. یا حتی دیده شده تشک محل غذا خوردن شده است که   با ریختن انواع مواد غذایی دیگر سخت می شود لکه های موجود را از بین برد.

 

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : تشک,خرید تشک,انواع تشک,تشک مناسب,تشک ارزان,محافظ تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 20 خرداد 1397 ساعت: 17:05

روز جهانی کودک؛ نگاهی به دنیای ساده و رنگارنگ کودکانه

 روز جهانی کودک همواره فرصتی است تا کمی بیشتر به دنیای کودکان بنگریم. دنیایی که در آن زیبایی و جذابیت معنایی ساده و مجزا با تعاریف بزرگسالان دارد و همین وجه تمایز موجب شده تا اغلب ما اندکی از اوقات روزانه خود را به گشت و گذار در عالمی کودکی بگذرانیم. روز 20 نوامبر رسما از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی کودک انتخاب شده، اما بد نیست بدانید که در سرتاسر دنیا 42 روز مختلف برای این مناسبت در نظر گرفته شده است. در ایران 8 اکتبر یا 16 ماه مهر مصادف با روز تأسیس سازمان یونیسف به نام روز کودک نام‌گذاری شده؛ روزی که به بهانه آن تصمیم داریم تا به یک سؤال مهم پاسخ دهیم: دنیای ما تا چه اندازه برای کودکان ساخته شده است؟

 

روز جهانی کودک در ژاپن

در کشورهای مختلف رسوم خاصی برای برگزاری روز جهانی کودک وجود دارد. برای مثال در ژاپن، مردم روز پنجم ماه پنجم هر سال را با عنوان Kodomo no hi یا روز کودک جشن می‌گیرند. در این روز خانواده‌ها بادکنک‌های رنگارنگی به نام koinobori را از خانه‌هایشان به پرواز درمی‌آورند که نشان از جایگاه مهم کودکان در فرهنگ ژاپنی دارد. آنها همچنین در خانه‌های خود مجسمه‌های جنگجوی سامورایی را به نمایش می گذارند که نمادی از قدرت و شجاعت است. کودکان نیز از خوراکی‌های مختلف نظیر کیک برنج و نمایش‌های سنتی ژاپنی لذت می‌برند. در این روز، رویدادی با نام المپیک کودکان نیز در توکیو برگزار می‌شود تا هزاران کودک در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

 روز جهانی کودک در ترکیه

در آمریکای جنوبی به بهانه این روز مدارس، پارک‌ها و سازمان‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان تدارک می‌بینند که از جمله آنها می‌توان به موسیقی زنده، آوازخوانی گروهی، خوردن غذاهای سنتی و انجام بازی‌های مختلف اشاره کرد. در ترکیه نیز در روز کودک کرسی‌هایی را در پارلمان این کشور به کودکان اختصاص می‌دهند تا در این روز به‌طور نمادین کشور را اداره کنند. در ایران نیز طی چند سال اخیر به بهانه این روز برنامه‌های گوناگونی همانند نقاشی دیواری در سطح شهر و جشن‌هایی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

اما با وجود تمام این برنامه‌های متنوع، اگر نگاهی دقیق به محیط اطراف خود داشته باشیم، فضای مناسبی برای زندگی و آسایش کودکان مشاهده نمی‌کنیم. در واقع روز کودک که در ایران با سالروز تأسیس سازمان یونیسف همزمان شده است، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که ما تا چه اندازه توانسته‌ایم به حقوق کودکان پایبند باشیم و نیازهای اولیه روحی و جسمی آنها را تأمین کنیم؟ جدا از ناسازگاری محیط شهری با رفتار کودکان، اگر نگاهی به فعالیت‌های روزانه آنها داشته باشیم، درمی‌یابیم که کودکان بخش زیادی از روز خود را در خانه یا مدارس و مهدکودک‌ها می‌گذرانند. با این وصف اگر قرار باشد دنیایی کودکانه‌ برای آنها تدارک ببینیم، می‌بایست کار خود را از این اماکن شروع کنیم. اما چگونه؟!

المان‌های شهری، غول‌های واقعی دنیای کودکان

اگر پارک‌ها و فروشگاه‌های کودکان را در نظر نگیریم، محیط شهری چندان سازگاری با روحیات آنها ندارد. در واقع کودکان با راه رفتن در سطح شهر به‌جای دیدن مناظری مناسب دائماً با بی‌نظمی‌های گوناگون مواجه‌اند که در درازمدت تأثیری عمیق بر سلامت روان آنها خواهد گذاشت. در این بین، المان‌های شهری می‌توانند با جلب نگاه کودکان، آنها را تا مدت‌ها در خیالات خود غرق کنند تا از محیط بی‌نظم شهری کمی فاصله بگیرند. دوچرخه‌های غول‌پیکر، حیوانات عظیم‌الجثه و کتاب و قلم‌های بزرگ تنها بخشی از المان‌هایی هستند که می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. خوشبختانه در چند سال اخیر، در برخی از شهرهای ایران این المان‌ها به تعداد قابل توجهی نصب شده‌اند.

 

اهمیت فضای مدارس در پرورش کودکان

ورود کودکان به مدارس نباید به معنای جدا ماندن آنها از عالم بچگی باشد. در واقع آموزش و پرورش کودکان منافاتی با ایجاد فضایی دلپذیر برای آنان ندارد. اما طی دهه‌های گذشته در ایران این موضوع به فراموشی سپرده شده است. کودکان از سنین پایین هنگام ورود به مدرسه با فضایی خشک و یکنواخت مواجه می‌شوند که تناسبی با سن و سال آنها ندارد و این یکنواختی از 7 سالگی تا هنگام ورود به دانشگاه و بعد از آن دائماً تکرار می‌شود. این در حالی است که کودکان در مدارس به میز، صندلی و ابزارهای متفاوتی نیاز دارند که به لحاظ زیبایی، ایمنی و کارکرد با محصولاتی که بزرگسالان استفاده می‌کنند، کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال تنوع رنگ یکی از شاخصه‌هایی است که امروزه در بسیاری از مدارس دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد و مدیر و معلمان از قرار دادن صندلی‌هایی به رنگ های متنوع یا دیوارهایی به رنگ های شاد استقبال می‌کنند. افزون بر این، ابزارهای مورد استفاده کودکان به دلیل جنب و جوش آنها معمولاً فاقد فلز و شیشه است.

جالب است بدانید که امروزه در برخی مدارس دنیا، راحتی و زیبایی به یک اندازه اهمیت دارند. نتیجه آنکه در برخی مواقع به نشیمن‌گاهی موقت نیاز است، یعنی صندلی‌های خشک و یک‌شکل چوبی جای خود را به بالشتک‌های بادی یا پوف ها می‌دهند تا کودکان حتی از نشستن خود نیز احساس لذت کنند.

 

خانه‌ای برای کودکان

واقعیت این است که در اغلب اوقات والدین نقشی در طراحی مدارس یا محیط شهری ندارند اما دست‌کم می‌توانند دکوراسیون خانه را طوری طراحی کنند که با روحیات کودکان سازگاری بیشتری داشته باشد. در دکوراسیون خانه با دو فضای متفاوت مواجه هستیم. بخشی مربوط به اتاق کودک است که می‌بایست کاملاً با سلیقه و نگاه یک کودک سازگاری داشته باشد و بخشی دیگر نیز به فضای نشیمن ارتباط دارد که باید با نیازهای کودکان و والدین به‌طور مشترک همخوانی داشته باشد.

 

رنگ دیوارها در اتاق کودک می‌بایست با توجه به شرایط روحی او انتخاب شود. کودکان پر جنب و جوش با رنگ های سرد و کودکان آرام و بی‌سروصدا با رنگ های گرم تعامل بیشتری برقرار می‌کنند و به تعادل می‌رسند. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی به شکل حیوانات یا قهرمان‌های داستان‌ها و کارتون‌ها نیز می‌تواند در پرورش تخیل آنها تأثیرگذار باشد. کف‌پوش اتاق کودکان نیز برخلاف پوشش اتاق نشیمن که عمدتاً از جنس سرامیک و سنگ انتخاب می‌شود، می‌بایست از مواد نرم نظیر موکت و فرش‌های نرم و پرتراکم انتخاب شود. به یاد داشته باشید که در اتاق کودک، لوازم مختلف نظیر کمد و کتابخانه‌ها باید از ارتفاع و دسترسی مناسبی برخوردار باشند.

 

در حالی که هنگام طراحی داخلی اتاق کودک در انتخاب رنگ و طرح و چیدمان محدودیتی نداریم، اما در اتاق نشیمن نمی‌توانیم این‌گونه آزادانه و بی‌پروا عمل کنیم. با این وجود، می‌توانیم در فضای نشیمن نیز از لوازمی استفاده کنیم که با رفتار کودکان سازگاری بیشتری دارند. توگو و پوف ها اگرچه مبلمان هایی هستند که نخست با کاربری بزرگسالان طراحی شده اند، اما اگر خوب به آنها بنگرید با رفتار و روحیات کودکان سازگاری بیشتری دارند. در نتیجه می‌توانید با خرید این تجهیزات موجب رضایت کودکان از اتاق نشیمن شوید. همچنین امروزه طراحانمبلمان، توجه ویژه‌ای به محصولات کودکان دارند. آنها به‌خوبی دریافته‌اند که اسباب و لوازم کودکان علاوه بر زیبایی باید با تخیلات آنها نیز ارتباط داشته و از وزنی مناسب برای جابجایی آسان برخوردار باشند. افزون بر این، نورپردازی رنگی نیز امروزه در دکوراسیون‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند و در صورت اجرا می‌تواند مورد توجه کودکان قرار گیرد.

 

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : روز جهانی کودک,دکوراسیون,طراحی داخلی,طراحی رنگارنگ,تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 170 تاريخ : شنبه 5 خرداد 1397 ساعت: 16:59

کنسرت نمایش سی : تلفیقی از موسیقی ، معماری و نمایش

کنسرت نمایش سی یک درام موسیقیایی به کارگردانی علی اصغر دشتی بر، با بازی بهرام رادان، مهدی پاکدل، صابر ابر، سحر دولت شاهی کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری است که در محوطه ی باز مجموعه تاریخی سعدآباد اجرا شد و با استقبال عمومی فراوانی نیز مواجه شد. نویسنده ی این نمایشنامه نغمه ثمینی است که بخش های مختلف متن را با اقتباس از شاهنامه نوشته است. در واقع این کنسرت نمایشنامه ادای دین هنرمندان به حکیم ابوالقاسم فردوسی و بازسازی هویت ملی است که در آن معماری، تئاتر و موسیقی به یکدیگر گره خورده اند.

درباره کاخ ملت

 کاخ موزه ملت یا همان کاخ سفید که به علت استفاده از رنگ سفید در نمای آن به این نام شهرت یافته است، با مساحتی در حدود 5000 متر مربع بزرگترین کاخ مجموعه ی سعدآباد به شمار می رود. یکی از ویژگی های این کاخ، تزیینات گچبری زیبایی است که توسط هنرمندان ایرانی اجرا شده است؛ از جمله ی این هنرمندان می توان به عبدالکریم شیخان، رضا ملائکه، حسین کاشی و غلامرضا پهلوان اشاره کرد. این کاخ اقامتگاه تابستانی پهلوی دوم و همسرش فرح دیبا بوده است. معماری این کاخ تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است و دارای 10 تالار تشریفاتی است که به سبک کاخ های فرانسوی طراحی و تزیین شده اند. از دیگر ویژگی های این کاخ می توان به مجموعه ی فرش های نفیس دستباف، کاری از هنرمندان کرمان، کاشان، یزد و مشهد اشاره کرد. این کاخ بین سالهای 45 تا 49 بازسازی و مرمت شده است.

ارتباط تنگاتنگ موسیقی، معماری ، نمایش و نورپردازی

 معماری به کمک ماده و موسیقی به کمک صوت بیان می شود و ارتباط میان این دو از طریق فضا است و فضا از طریق نور به خوبی درک می شود. کم و زیاد شدن نور بر انسان تاثیر گذار است و به کمک آن می توان حال و هوایی را خلق کرد و عواطفی را برانگیخت. به بیان دیگر، باید گفت نور پردازی در هر سه هنر معماری، نمایش و موسیقی، نقشی اساسی ایفا می کند. همچنین موسیقی یکی از بخش های مهم اجراهای نمایشی است و از آن برای تاکید در لحظه های احساسی و همچنین استخوان بندی ریتمیک فضا برای حرکات بازیگران استفاده می شود. معماری و موسیقی، هنرهایی در مفهوم مجرد و در صورت انتزاعی هستند و در هر دو شرایط از قوانین ریاضیات و فیزیک منبعث می شود. به عنوان مثال در موسیقی نسبت های صوتی، در معماری نسبتهای درست طول و عرض و ارتفاع، و در نمایش بازی خوب بازیگران و تناسب آن با صحنه، موسیقی، نور و... منجر به زیبایی می شود. در واقع می توان گفت، نه تنها این سه هنر، بلکه همه ی هنرها از آنجاییکه به دنبال تجلی زیبایی هستند، به طور عرضی با یکدیگر در ارتباط اند.

تکنیک نورپردازی

 از بخش های جذاب کنسرت نمایش سی که به خوبی موسیقی، معماری و نمایش را در این اثر به یکدیگر پیوند داده است، تکنیک خاص نورپردازی است. در این پروژه از تکنیک ویدیو مپینگ استفاده شده است. پروجکشن مپینگ یا ویدیو مپینگ تکنیکی است که به واسطه ی آن می توان احجام و سطوح نامتعارف را با ترکیبی از نور و تصویر نورپردازی کرد. سطوحی که برای نورپردازی انتخاب می شوند، محدودیتی ندارند و از سطوح پیچیده ی صنعتی تا نمای ساختمانها متغیرند. در این تکنیک خاص که به تازگی در ایران از آن استفاده می شود و نمونه آن را علاوه بر این کنسرت در تونل تعاملی باغ کتاب می بینید، تصاویر سه بعدی با داستانی مشخص برای سطحی خاص طراحی و برنامه ریزی می شوند؛ هماهنگ با نور و صدا روی سطوح توسط پروژکتور نقش می بندند و در زمانی کوتاه به یک اثر هنری منجر می گردد.

اگر موفق به تماشای این اثر زیبا نشده اید، به شما این مژده را می دهم که برگزارکنندگان این کنسرت - نمایش در تلاشند تا پس از ماه صفر علاوه بر اجرای مجدد در تهران، با مجوز مسئولان سیاسی و انتظامی شهرستان‌ها، در مراکز تاریخی و فرهنگی آنها نیز روی صحنه بروند و نکته ی جالب تر اینکه هم اکنون حمید نعمت الله یکی از کارگردانان شناخته شده ی سینما، در حال ساخت فیلمی در مورد این کنسرت نمایش است که برای اولین بار در تاریخ هنر کشورمان توانست رکورد تعداد مخاطبان اجرای زنده را با بیش از 120 هزار مخاطب بشکند.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : کنسرت,همایون شجریان,پورناظری,بهرام رادان,تشک,خرید تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 3 خرداد 1397 ساعت: 12:44

ایکیا سری محصول مدرن و جدید خود به نام YEPPERLIG را در اکتبر 2017 روانه بازار کرد

ایکیا در اکتبر سال 2017 از همکاری خود با برند دانمارکی HAY خبر داد. این دو کمپانی بزرگ مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده‌اند که شامل طیف گسترده‌ای از مبلمان و محصولات خانگی است که به صورت مشترک طراحی شده‌اند.

این مجموعه که با نام YEPPERLIG شناخته می‌شود، نخستین بار در کشور سوئد رونمایی شد و اغلب شامل محصولاتی است که با نیازهای مدرن سازگار است.

مارکوس انگمان، سرپرست گروه طراحیIKEA سوئد عقیده دارد، «ایکیا از کار با کمپانی‌های دیگر لذت می‌برد، زیرا در این همکاری‌ها کارهای بیشتر و خلاقانه‌تری انجام می‌شود و راه‌حل‌های خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مردم ارائه می‌گردد».

 

رولف هی (Rolf Hay)، موسس برند HAY می‌گوید: «ما از این همکاری چیزهای زیادی آموختیم که می‌توانیم به مجموعه خود اضافه کنیم. سادگی در فرآیند عرضه ایکیا و تولید وسایلی کاربردی‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر از جمله آموخته‌های ما از کمپانی ایکیا هستند. همچنین ما در برخورد با چالش‌ها و نیازهای مشتری و ارائه راه‌حل‌های بهتر نیز تجربه‌های جدیدی در کنار ایکیا به دست آوردیم»

مجموعه YEPPERLIG شامل قطعات مختلفی از مبل، میز و صندلی تا لوازم دکوراتیو کوچک نظیر گلدان، شمع و پتو می‌شود که همگی از قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برخوردارند.

این محصولات تمام نیازهای اولیه‌ای که برای تجهیز یک خانه مورد نیاز است را شامل می‌شود و عمدتاً برای زندگی مدرن طراحی شده‌اند. رویکرد اسکاندیناوی به کار رفته در طراحی این محصولات موجب شده تا آنها فرمی ساده، کارایی بالا و متریال های گوناگونی داشته باشند.

کمبود فضا از جمله معضلات زندگی مدرن امروزی است. در نتیجه، در میان محصولات مجموعه YEPPERLIG مبل‌هایی مشاهده می‌شود که با راحتی منحصر به فرد خود، می‌توانند به‌عنوان یک تشک نرم و راحت نیز مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی‌های جمع و جور و استاندارد نیز از دیگر محصولات جالب توجه در این مجموعه هستند که هم با فرم مناسب خود مانع از خستگی کاربران می‌شوند و هم با وزن سبک و قابلیت چینش بر روی هم کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. این صندلی‌ها می‌توانند در کنار میزهای غذاخوری که در این مجموعه معرفی شده‌اند نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از دیگر محصولات جذاب مجموعه YEPPERLIG، چراغ مطالعه‌ای است که شرکت HAY آن را طراحی کرده که با توجه به شکل ظریف خود، کاربرد زیادی دارد و می‌تواند در یک اتاق با طراحی مدرن جلوه زیادی از خود نشان دهد.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : مبلمان اداری, صندلی, صندلی اداری, صندلی اداری, صندلی کافی شاپ, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 2 خرداد 1397 ساعت: 14:32

روز درختکاری؛ بهانه ای برای معرفی برترین باغ های جهان

nvoj ;hvd

در سال 1872 در ایالت نبراسکای آمریکا، 10 آوریل مصادف با 21 فروردین ماه، روز درختکاری نام گرفت که طی آن روز بیش از یک میلیون درخت کاشته شد. اما پس از مدتی، این روز به خصوص، به آخرین جمعه آوریل انتقال یافت.

15 اسفند ماه در کشور ما، روز درختکاری نامیده می شود و مردم با حضور در پارک ها، باغ ها و جنگل ها و بسیاری از نقاط شهر، نهال های جوانی می کارند. این کار که قبل از سال جدید انجام می شود، کاری نمادین برای استقبال از بهار و آغاز زندگی در طبیعت است.

ما نیز به مناسبت این روز، قصد داریم تا در ادامه ی مطلب، به معرفی معروف ترین باغ و باغچه های زیبا در سراسر دنیا بپردازیم. در ادامه با ما همراه شوید.

روز درختکاری

راه رفتن در یک باغ و باغچه‌ی زیبا و استشمام بوی خوشگل و گیاهان، می‌تواند سراسر آرامش بخش باشد و حسی فوق‌العاده القا کند. حین قدم زدن در میان گیاهان زیبا، حس رها شدگی در ما ایجاد می‌شود و ذهن به تنها چیزی که فکر می‌کند، زیبایی فوق‌العاده گل و گیاهانی است که آن حوالی وجود دارد!

در سراسر دنیا، از گل و گیاهان بهره‌ی زیادی برده شده است تا باغ‌های فوق‌العاده‌ای ساخته شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

باغ گیاه شناسی کویر آریزونا، فنیکس، آریزونا، آمریکا

باغ کویر گیاه شناسی در فینکس در آریزونا قرار گرفته است و نمایشی از مجموعه ای بزرگ از گیاهانی که در زمین های خشک می رویند را، عرضه می کند. در 140 هزار هکتار باغ آن، بیش از 21 هزار گیاه بیابانی از 139 گونه ی مختلف قرار دارند. این باغ به دلیل داشتن 169 نوع کمیاب از گیاهان بیابانی بسیار معروف است و همچنین خانه ی 1350 گونه ی کاکتوس متفاوت است. این مجموعه ی زیبا عمدتا از بیابان های جنوب غربی آمریکای شمالی جمع آوری شده است.

باغ کلود مونه، شمال فرانسه

باغ فوق‌العاده‌ی کلود مونه در شمال فرانسه واقع شده است و به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود؛ باغ گل و باغ آب. کلود مونه، نقاش برجسته‌ی امپرسیونیست فرانسوی، کسی بود که این باغ زیبا را طراحی کرد. کلود مونه و خانواده‌اش در سال 1883 در این باغ سکنی گزیدند و او با الهام گرفتن از بسیاری از آثار نقاشان چینی، باغ خود را بازسازی کرد.

او بازسازی باغ را از سال 1890 آغاز کرد و با کار بسیار زیاد، رودخانه ای در باغ زیبای خود ایجاد کرد. مونه همچنین پلی روی رودخانه ساخت و حوضچه‌ای پر از نیلوفرهای آبی نیز ایجاد کرد.

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، درختان بید کنار حوضچه، بر زیبایی باغ افزوده‌اند. پل کوچک روی رودخانه با مقداری زیادی وستریسیاس پوشانده شده که چشم انداز بی نظیری ایجاد کرده است. همچنین آب شفاف و زلال حوضچه، بازتابی زیبا از گل و گیاهان را به نمایش می‌گذارد.

این باغچه که مجموعه‌ای از  گیاهان مختلف را شامل می‌شود، رو به روی خانه‌ی مونته ساخته شده است. گل رز صخره‌ای یکی از جذابیت‌های اصلی این باغ است و همچنین تعداد زیادی از درختان میوه در این باغ وجود دارد.

 باغ لانگ وود در پنسیلوانیا، آمریکا

این باغ در 1077 هکتار زمین در آمریکا ایجاد شده است که 40 باغچه‌ی بسیار زیبا و تعدادی گلخانه را در خود جا داده است.

این باغ بسیار بزرگ و زیبا، خانه‌ی 11000 گونه‌ی مختلف گیاهی و درخت است و با 86 هکتار باغ و چمنزار، به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در لانگ وود تبدیل شده است.

مسیرهای پیاده روی زیبا در این باغ، بیش از 3 مایل طول دارد. همچنین تعداد زیادی منابع آب در این باغ بزرگ وجود دارد و در لانگ وود  از حیوانات بسیاری از جمله گوزن، خروس، پروانه‌ها و پرندگان محافظت می‌شود.

این باغ زیبا در سراسر منطقه وسیع  4.5 هکتاری گسترش یافته است و از 5500 گونه‌ی مختلف گیاهی محافظت می‌کند. مراجعین می توانند بسیاری از گل‌های زیبا از جمله گل‌های تابستانی، سرخس، بونسای، کوکتی، برملیاد و سرخس را در داخل سالن های این باغ مشاهده کنند.

باغ گیاه شناسی Villa Taranto، پیمونت، ایتالیا

این باغ گیاه شناسی زیبا در پیمونت در شمال غربی ایتالیا قرار گفته است و در گستره‌ی 16 هکتار زمین ساخته شده است. در باغ Villa Taranto  از 20 هزار گونه‌ی مختلف گیاهی از هزاران نوع متفاوت نگه داری می‌شود و در آن انواع مجسمه‌های سبک ایتالیایی، تراس، آبشار، چشمه و حوضچه وجود دارد که بر زیبایی باغ می‌افزاید.

4.3 مایل راه پیاده روی برای لذت بردن از گیاهان این باغ، ساخته شده است تا مراجعین بتوانند از مجموعه‌ی بزرگ گیاهان گرمسیری، لاله‌ها، لوتوس، دالیوس، کاملیا، ماگنولیا و بسیاری دیگر این باغ زیبا، دیدن کنند. 

 باغ باستان شناسی کیو در لندن

این باغ زیبا در منطقه ی کیو لندن در مساحتی به وسعت 326 هکتار ساخته شده است. در این باغ بیش از 50 هزار گونه ی مختلف گیاهی نگه داری می شود و علاوه بر آن، در این باغ، گالری های هنری، خانه های سبز، ساختمان های منحصر به فرد دیده می شود.

باغ کیو لندن، یکی از باغ های تاریخی در فهرست میراث جهانی محسوب می شود. گفته می شود که شاهزاده آگوستا، مادر پادشاه جورج سوم، برای اولین بار این باغ را طراحی کرد.

در این میان، ویلیام ایاتون، کارشناس گیاه شناسی لرد بوت و یک باغبان او را کمک کردند و توانستند باغی بزرگ در 3.6 هکتار زمین در تپه سفید ریچموند لندن طراحی کنند.

در سال 1770 پادشاه جورج سوم تصمیم به گسترش باغ طراحی شده توسط مادرش گرفت، به همین دلیل او به جوزف بانک معروف شد. پادشاه مقدار زیادی از گیاهان مختلف را از سراسر جهان جمع آوری کرد و به باغ جدید افزود.

در قرن نوزدهم، تعداد زیادی گلخانه به این باغ اضافه شد که در میان آن ها، خانه ی خرما جذاب ترین خانه ی این باغ است. همچنین باید گفت که خانه ی شیشه ای این باغ، خانه ی بسیاری از گیاهان استوایی است که برای مراجعین بسیار جذاب است.

 باغ بوچارت، بریتیش کلمبیا، کانادا

باغ بوچارت، این باغ معروف جهان، یکی از سایت های تاریخی ملی کانادا است که در خلیج Brentwood بریتیش کلمبیا واقع شده است. این باغ دارای تیم پارک و گل و گیاهان عجیب و غریب است که در 22 هکتار ساخته شده است و 700 گونه گیاهی را در خود نگه داری می کند.

باغ بوچارت، توسط رابرت پیم بوچارت و همسرش، جنی بوچارت، طراحی شد.

سایت این باغ در واقع معدنی متعلق به رابرت پیم بوچارت بود که پس از آنکه این معدن در سال 1909 تعطیل شد، این زوج تصمیم گرفتند این مکان را تبدیل به یک باغ بزرگ کنند. آنها برای ساخت این باغ 12 سال زمان صرف کردند که از سال 1921 بازدید کنندگان توانستند از این باغ زیبا دیدن کنند. در باغ بوچارت، هزاران پروانه، طوطی و سایر پرندگان زندگی می کنند و در حوضچه ی ستاره ای این باغ، از تعدادی اردک نیز محافظت می شود. شب ها، در این باغ موسیقی برگزار می شود و نمایش نور و آتش بازی بر زیبایی باغ می افزایند.

 باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، پاتایا، تایلند

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب شهر پاتایای تایلند است. این باغ گیاه شناسی با داشتن 500 گیاه، دارای بزرگترین مجموعه گیاهان گل‌دار در این کشور است که این مقدار به بیش از 670 گونه بومی می‌رسد.

باغ نانگ نوچ طراحی متقارنی دارد و راه پیاده روی  1.1 کیلومتری آن، برای گشت و گذار در این باغ بسیار مناسب است. بونسای، سرخس، پالم، کاکتوس و ارکیده از جمله گیاهانی هستند که در بخش‌های مختلف این باغ، پراکنده شده‌اند. در باغ نانگ نوچ، درختچه‌هایی مرتب شده  و برش خورده‌ای وجود دارند که جلوه‌ای ویژه به باغ نانگ نوچ بخشیده‌اند.

علاوه بر گل و گیاه، در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ، نمایشگاه فرهنگی تایلندی و یک موزه خودرو وجود دارد و مراجعین می‌توانند از ماهیگیری و نمایش فیل در این مکان لذت ببرند. دوچرخه سواری، فیل سواری و قایق سواری از جمله فعالیت هایی است که در این باغ زیبا می‌توان انجام داد.

باغ ورسای، فرانسه

یکی از زیباترین باغ‌های دنیا، در فرانسه قرار گرفته است که باغ ورسای نام دارد. این باغ فوق‌العاده نمایشی است حیرت انگیز از فضای رؤیایی و رومانتیک فرانسه!

باغ ورسای وسعت 800 هکتاری دارد و معماری فوق‌العاده‌ی آن، طراحی فرانسوی را به خوبی به نمایش می‌گذارد. در باغ ورسای فرانسه، صدها هکتار تخت و تاج‌های گل، 35 کیلومتر کانال،600 چشمه و 372 مجسمه، بیشتر از 200 هزار درخت و بیش از 210 هزار گیاه گل دار وجود دارد.

ساخت این باغ در سال 1661 به دستور لویی XIV آغاز شد و طی چهار سال به پایان رسید. اهمیت این باغ به اندازه‌ی کاخ ورسای است و در سال 1979 در سازمان میراث جهانی به رسمیت شناخته شد.

در قسمت پایین این باغ، کانالی بزرگ وجود دارد که به وسیله‌ی درختان مختلفی محاصره شده‌اند و مراجعین می‌توانند در آن، قایقرانی کنند و از زیبایی بی نظیر آن لذت ببرند.

در این باغ فواره‌هایی نیز وجود دارد که در کنار هر یک  مجسمه‌ی عظیم که نمایانگر اسطوره‌هایی مانند زحل و نپتون و.. هستند، قرار داده شده است.

باغ گل کوکنهوف هلند

این باغ بزرگ‌ترین باغ گل جهان است و در مساحت 32 هکتاری، از 7 میلیون گیاه گل‌دار حفاظت می‌کند. باغ گل کوکنهوف در شهر لیس در غرب هلند قرار گرفته است و عنوان باغ اروپا را به خود اختصاص داده است.

بازدید از این باغ تنها در بهار، از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه می امکان پذیر است و در طول این زمان باغ نمایشی از میلیون‌ها گل لاله با شکوفه‌های کامل را به مراجعین عرضه می‌کند.

به غیر از این، در باغ کوکنهوف هلند، ۸۰۰۰ گونه‌ی مختلف لاله کاشته می‌شوند. مسیر پیاده روی 15 کیلومتری آن، قایق سواری 45 دقیقه‌ای به همراه مجسمه‌های هنری و چشمه‌های مختلف به همراه گل‌های زیبا، این باغ را تبدیل به زیباترین باغ جهان کرده است.

مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی...
ما را در سایت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی دنبال می کنید

برچسب : درخت کاری,طراحی,معماری,مبلمان اداری,تشک,خرید تشک, نویسنده : معین ویژه khooger94 بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 1 خرداد 1397 ساعت: 16:45